Întrebare:Cum se face înscrierea la medicul de familie?
Raspuns:Se efectuează în prealabil fie prin adresarea directă, fie prin telefon. Telefoanele medicilor sunt indicate în Programul de lucru
ATENŢIE
Începând cu 01 septembrie 2008 în Republica Moldova se implementează un nou mecanism de înscriere la medicul de familie.
- Pentru a beneficia de asistenţă medicală primară, atît persoanele asigurate cît şi cele neasigurate (în continuare – persoana) sînt obligate să se înregistreze în instituţia medico-sanitară ce prestează asistenţă medicală primară (în continuare – instituţie medico-sanitară).
- Persoana are dreptul la alegerea liberă a instituţiei medico-sanitare şi a medicului de familie.
- Se permite înregistrarea persoanei într-o singură instituţie medico-sanitară.
- Se recomandă înregistrarea la cea mai apropiată instituţie medico-sanitară unde trăieşte persoana.
- Toţi membrii familiei (cu acelaşi loc de trai), de regulă, se înscriu la acelaşi medic de familie.
- Pentru a fi înregistrată în instituţia medico-sanitară, persoana completează „Cererea de înregistrare în instituţia medico-sanitară ce prestează asistenţă medicală primarăîn cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală” (în continuare – cerere) (Formular nr. 1-33/c).
- Cererea se completează de către persoana care depune cererea. Cererile pentru minori, analfabeţi sau pentru persoane cu capacitatea de exerciţiu limitată se completează de către reprezentanţii legali (părinţi, tutori, curatori). În cazul în care lipsesc reprezentanţii legali nominalizaţi cererea se completează de către persoana responsabilă a instituţiei medico-sanitare.
- Cererile se prezintă medicului de familie din instituţia medico-sanitară aleasă.
- Modul de înregistrare în instituţia medico-sanitară
-. Modalităţile de înregistrare în instituţia medico-sanitară sînt următoarele:
- a) Înregistrarea primară;
- b) Schimbarea instituţiei medico-sanitare.
- Schimbarea instituţiei medico-sanitare
-. Schimbarea instituţiei medico-sanitare este permisă prin depunerea cererii o dată pe an pe parcursul lunilor septembrie – octombrie, cu excepţia cazurilor cînd persoanele şi-au stabilit locul de trai în altă localitate.
-. Pentru a schimba instituţia medico-sanitară, persoana completează cererea (cu selectarea la pct.5 a subrubricii „Schimbarea instituţiei medico-sanitare primare”).
-. Medicul de familie verifică corectitudinea completării cererii şi o prezintă persoanei responsabile din cadrul instituţiei medico-sanitare.
-. Cererile se transmit de către persoana responsabilă la Agenţiile Teritoriale ale Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină.
-. Modificările în Baza de date în cazul schimbării instituţiei medico-sanitare se operează doar în Agenţiile Teritoriale ale Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină.
-. Înregistrarea cererii de către instituţia medico-sanitară nou aleasă condiţionează excluderea automată a persoanei de la evidenţa instituţiei medico-sanitare precedente.
-. După înregistrarea în Baza de date Agenţiile Teritoriale ale Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină vor remite cererile instituţiilor medico-sanitare, respectiv care se vor păstra în conformitate cu prevederile regulamentului dat.